honeymoon header

Boek review; Honeymoon

Enige tijd geleden heb ik het boek “Honeymoon”  van James Patterson & Howard Roughan gelezen.  Eindelijk is het nu dan tijd voor een review van dit boek! En nee, ik zal absoluut geen spoilers weggeven, ik probeer de sfeer en essentie weer te geven van hoe ik het verhaal heb ervaren.

Waar gaat Honeymoon over?

Uiteraard laat de inhoud van het boek zich al redelijk raden aan de hand van de titel: het gaat over de huwelijksreis. Verwacht echter geen zoetsappige roman, dit boek kun je beter in de categorie thrillers plaatsen.
Zoals de achterkant zegt:

Een pasgetrouwd stel stapt in de sauna van hun luxe bruidssuite – en ze komen er nooit meer uit. Als een ander echtpaar op huwelijksreis naar Rome aan boord van hun vlucht wordt vermoord, is het duidelijk dat een moordenaar het heeft gemunt op net getrouwde stellen. FBI-agent John O’Hara probeert de zaken op te lossen, terwijl special agent Sarah Brubaker achter een andere vindingrijke seriemoordenaar aan zit. Intussen vreest elk pasgetrouwd echtpaar voor hun leven.

Heerlijk ontspannen beginnen aan je huwelijksreis is er (dus) niet meer bij, na deze berichtgeving, de pasgetrouwde tortelduifjes kijken continu over hun schouder.

honeymoon foto

Hoe heb ik “Honeymoon” ervaren?

Het boek begint direct in sneltreinvaart. De hoofdstukken zijn relatief kort en elk hoofdstuk lijkt in eerste instantie los te staan van elkaar. Gebeurtenissen, personen en locaties volgen elkaar in hoog tempo op en zo leer je al heel snel meer over de hoofdpersonen.

In het begin moest ik hier wel even aan wennen, maar al snel zat ik er volledig in. Ik houd in z’n algemeenheid wel van thrillers, het is dan ook niet heel verbazend dat ik me met moeite kon losrukken van het boek als ik moest eten koken, werken of iets dergelijks. Ook was ik best teleurgesteld om al zo snel de laatste pagina om te slaan… Het boek was in no-time uit! Niet omdat het zo’n dun boekje is hoor, maar het leest gewoon heerlijk weg, je wil gewoon blijven doorlezen!

Ik begon zelf ook al allerlei theorieën uit te denken. Uiteraard staat de vraag “wie is de dader” bovenaan, maar dan volgt al snel ook waarom, hoe, wanneer… Heerlijk om zelf te bedenken wie het gedaan zou kunnen hebben en met welke motieven.  Dat ik zelf een slechte rechercheur zou zijn, blijkt wel uit het feit dat ik er (weer) eens helemaal naast zat.

Algemene indruk

Een heerlijk boek voor iedereen die van thrillers houdt, met een knipoog naar een vleugje romantiek. Het leest fijn, en grappige momenten waarop ik grinnikend zat te lezen, worden vloeiend afgewisseld met spanning. Ben je nu zelf nieuwsgierig geworden naar Honeymoon? Je kunt het boek bestellen op Bol.com, nu zelfs met extra korting voor slechts € 6,95.
(dit is een affiliaitelink – als je een boek via deze link koopt, krijg ik een percentage)

Recensie exemplaar met dank aan Uitgeverij Rainbow