Korte loopjes, veel klimmen…

Afgelopen week heb ik niet veel kilometers afgelegd, mede doordat ik mijn lange duurloop van zondag verschoven heb naar maandag (vandaag dus).
Maar ik heb echt wel gelopen hoor, en er ook (gelukkig) van genoten!

Maandag was ik nog druk met werk, was, inpakken… Ach, de standaard vakantie-voorbereidingen…

Dinsdag zijn we dan op pas gegaan, onze bestemming “Ergens in de Eifel”… Uiteindelijk kwamen we vlak bij de grens met Luxemburg in een klein gehuchtje terecht op een leuke camping. Voortent opzetten, eten klaarmaken… Oeps, donker! Niet meer lopen dus.

Dan woensdag maar! Ehm, tja… Ik heb wen groot deel van de dag heerlijk genoten van het ultieme vakantiegevoel: niks moet, niksen mag! 😂 Eind van de middag ben ik lekker op stap gegaan, hondje mee, op zoek naar lekkere looproutes met niet al te veel hoogtemeters (onbegonnen werk weet ik nu hihi). Lekker gelopen, geen schema gevolgd maar puur op gevoel: wandelend omhoog en hardlopend weer naar beneden. Kuiten sparen zeg maar 😉

Donderdag begon de dag helaas even wat regenachtig, dus vermaakte ik mij weer met lezen! En Mario Kart competitie op de DS met man en zoons 😂 ‘s middags was het droog en ging ik (weer met Loesje) lekker op pad aan de andere kant van de camping: eerst ca 1,5 km klimmen om daarna hoog boven het dorpje te lopen en op het eind heeeeeel lang te mogen afdalen. Heerlijk! Ik beschouw dit als m’n intervaltraining, die ik normaal zou doen op de donderdag. Het was flink warm, en zowel Loesje als ik moesten echt even bijkomen…

Vrijdag was onze laatste dag in de Eifel, een dagje van opruimen, laatste boodschappen doen, volgende bestemming uitzoeken… En oké, toch nog even lekker met de hond de berg op! Maar niet hardlopen, dit keer alleen wandelen.

Zaterdag vertrokken we weer, op weg naar de Bourgogne! Al met al waren we met de reis weer de hele dag zoet. We zijn naar een camping gereden waar we de laatste 8 jaar al niet meer waren geweest, maar daar voor jaaaaren op rij wel. Het voelt een beetje als thuiskomen, ook al is de camping van eigenaar gewisseld. Dat uitzicht….

Zondag besloot ik om mijn duurloop te verplaatsen naar maandag en alleen even de beentjes los te lopen. Heerlijk tussen de wijngaarden door lekker gewandeld / hardgelopen.

Intussen was Harry op z’n fiets gestapt en had een nieuw fietspad verkend. Dit lijkt ideaal voor m’n duurloop, daar ga ik dus maandag (vandaag dus) lopen!

Ook realiseerde ik mij dat het over 10 weken al M-Day is!!! Ik heb mijn gedachten hierover van me af geschreven, in het blogje “nog maar 10 weken“.

Hoe was jullie week? En hebben jullie nog leuke plannen voor de komende week?

2 gedachten over “Korte loopjes, veel klimmen…

1. Annebeth

Hé Nicole, leuk om je vorderingen te lezen. Ik was al benieuwd hoe het je verging, maar je houdt het dus allemaal op een heel leuke manier bij. De dipjes horen er helaas ook bij. Heel veel succes met je verdere voorbereiding! En een heel fijne vakantie met veel loopplezier en genoeg km’s natuurlijk

Reageren
    1. Nicole Bericht auteur

Dank je Annebeth! Ja, in elk geval wekelijks schrijf ik lekker van me af over m’n trainingen, daar tussendoor zo nu en dan ook. Lief dat je zo meeleeft! Over een paar weken hoop ik meer te horen over jouw fantastische reis. Alleen die foto’s al… *zucht*